Chestionarul lui Proust

răspunde ALEX LEO ŞERBAN, articol publicat în Dilema Veche, nr.76 (1-7 iulie 2005) şi apoi în cartea "Dietetica lui Robinson"


1. Principala mea trăsătură
Inconsecvenţa.


2. Calitatea pe care doresc să o întîlnesc la un bărbat
Politeţea.


3. Calitatea pe care o prefer la o femeie
Cochetăria.


4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei
Mă suportă.


5. Principalul meu defect
Pedanteria.


6. Îndeletnicirea mea preferată
Privitul filmelor.


7. Fericirea pe care mi-o visez
Tot timpul din lume.


8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire
Munca în uzină, la o linie de asamblare.


9. Locul unde aş vrea să trăiesc
La parterul paradisului, adică în Toscana.

Verdele închis.


11. Floarea care-mi place
Micsandra sălbatică.


12. Pasărea mea preferată
Vrabia (pentru că visează).


13. Prozatorii mei preferaţi
Sei Şonagon, Henry James, Lewis Carroll, Joyce, Proust, Hesse, Beckett, Borges, Nabokov, Mandiargues.


14. Poeţii mei preferaţi
Poeţii metafizici, Mallarmé, Trakl, T.S. Eliot, Arghezi, e.e.cummings, Ungaretti, Ashbery.


15. Eroii mei preferaţi din literatură
Robinson Crusoe, D'Artagnan, Stephen Daedalus, Marcel, Narziss & Goldmund.


16. Eroinele mele preferate din literatură
Fedra (lui Racine), Mme de Merteuil, Mme Arnoux, Alice (in Wonderland), Miss Marple, Holly Golightly.


17. Compozitorii mei preferaţi
Preclasicii, Bach, Wagner, Bartok, Cage (4'33"),Bernard Herrmann, Nino Rota, L. Cohen, Gainsbourg.


18. Pictorii mei preferaţi
Velásquez, Picasso, Miro, Klee, Bacon, Warhol, Twombly, Hockney.


19. Eroii mei preferaţi din viaţa reală
Jules Verne, Neil Armstrong, Bill Gates, Prima Clonă Umană.


20. Ce urăsc cel mai mult
Trădarea.


21. Calitatea pe care aş vrea s-o am din naştere
Bunătatea.


22. Cum aş vrea să mor
Într-un cataclism planetar.


23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă
Adulterul şi bîrfa.


24. Deviza mea
"Minimum de efort, maximum de efect".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu