Ciao!

Acest articol a fost scris de Mihai CHIRILOV şi a fost publicat în Suplimentul de Cultură, nr. 310, 16 aprilie 2011
Habar n-am ce este viata, ce e moartea, si doar un prost ar pretinde ca are raspunsul absolut. Insa stiu un lucru: ce inseamna sa fii viu. Am vazut asta la Leo. N-am cunoscut om care sa inspire si sa expire viata cu asemenea pasiune contagioasa. Mintea, limba si spiritul lui savurau un Borges, un Hitchcock, dar si o salata verde cu surimi. Daca voiai sa nu dai gres, il urmai: in orase, in filme, in povesti, in delicii.

Fara el, n-as fi fost ceea ce sint si cred ca multi dintre cei care l-au cunoscut ar putea spune acelasi lucru. Leo m-a format si mi-a colorat viata, cum numai cineva care a vrut sa plece dincolo cu doi ciorapi de culoare diferita ar fi putut-o face. Stia bine sa faca asta: sa schimbe vietile si sa te insufleteasca cu o lejeritate frapanta.

Leo a stiut sa traiasca si a stiut cum sa moara. Cu eleganta, demnitate si discretie. El ar fi vrut sa ma opresc atunci cind e prea mult, pentru ca detesta patetismul. Nu stiu daca exista sau nu viata de dupa. Dar daca exista, sint sigur ca a inceput deja sa afle ce-i de savurat pe acolo si ca abia asteapta sa ne arate si noua. Iti multumesc pentru tot, Leo, in numele meu si al tuturor celor care se regasesc in cuvintele mele. Sint si sintem alaturi de tine, oriunde ai fi... Ciao!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu